TR | EN
E-Posta Hizmetleri

E-Posta Hizmetleri

Üniversitemiz tüm personel ve öğrencilerine ogu.edu.tr domainine ait Posta Adresi vermektedir.

Yeni Kayıt Öğrenci E-Posta Adresi Oluşturma

Kuruma ataması yapılan tüm personele BİDB tarafından kurumsal e-posta adresi oluşturulmaktadır. Herhangi bir nedenle kurumdan ayrılan personelin ilişik kestiği tarih itibariyle eposta adresi kapatılmaktadır.

Kurumsal e-posta adresi bulunmayan veya e-posta adresini bilmeyen personelin e-posta adresi almak için https://destek.ogu.edu.tr adresinden e-posta talebinin belirtildiği bir çağrı oluşturması veya Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Sistem Destek Birimine personel kimlik kartı ile şahsen başvuru yapması gerekmektedir. Telefonla yapılan taleplerinde kimlik doğrulamanın yapılamaması nedeniyle işlem gerçekleştirilmemektedir.

Kurum personeli e-posta parolasını hatırlamıyorsa https://mail.ogu.edu.tr/ web adresinden; "ESOGÜ Personel E-posta Sunucusu Oturum Aç" ekranından kullanıcı adını girip (e-posta adresi) "Parolanızı mı Unuttunuz?" alanına basarak yeni e-posta parolası oluşturabilir. E-posta parolasını değiştirmesi durumunda, Netyetki parolası da otomatik olarak değişmiş olacaktır. Bu nedenle Netyetki ile giriş yapılan tüm web ve cep uygulamalarında yeni parolanın kullanılması gerekecektir. Kullanıcı parolasını bu işlemler ile değiştiremediyse, https://destek.ogu.edu.tr/ web adresinden çağrı açması gerekmektedir. E-posta parolasının yenilenmesi talebinin belirtildiği bir çağrı oluşturması veya Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Sistem Destek Birimine personel kimlik kartı ile şahsen başvuru yapması gerekmektedir. Telefonla yapılan e-posta parolası değişikliği taleplerinde kimlik doğrulamanın yapılamaması nedeniyle işlem gerçekleştirilmemektedir. Kurumdan ilişiği kesilen personelin e-posta adresi ilişik kestiği tarih itibariyle bilgi güvenliği gerekçesiyle kullanıma kapatılır. 

Üniversitedeki birimlerin kullanımına yönelik veya belirli etkinliklerde kullanılmak üzere e-posta adresi talep eden birim bu isteğini EBYS üzerinden yazı ile gerçekleştirecektir. Resmi Yazıda talep edilen e-posta adresinin adı, e-posta sorumlusu olarak atanacak personelin Kurum Sicili, Adı Soyadı, Dahili Telefon Numarası ve TC kimlik numarası bilgisinin yer alması gerekmektedir. Sınırlı süreli etkinlikler (kongre vb.) için e-posta adresi talep ediliyorsa kullanımın sona ereceği tarih de belirtilmelidir. Bu durumda belirtilmiş olan tarihte e-posta adresi kullanıma kapatılır.

2019/12 sayılı, “Bilgi ve İletişim Güvenliği”  konulu Cumhurbaşkanlığı Genelgesi'ne ve Başkanlığımız tarafından uygulanmakta olan “E-posta Kullanım Talimatı” gereğince Üniversitemizdeki görevinden ayrılmış olan personelin kurumsal e-posta adresi kapatılmaktadır. Ancak herhangi bir mağduriyet yaşanmaması adına, kapatılan e-posta adresi, Geçici E-posta Açma Başvuru Dilekçesi 'nin doldurularak Rektörlük / Evrak Kayıt Birimi'ne teslim edilmesiyle geçici olarak (7 gün süre ile) açılmaktadır. 

 

Yeni kayıt öğrencilerimizin ESOGÜ E-POSTA adresilerini kendilerinin oluşturması için aşağıdaki işlem adımlarını izlemeleri gerekmektedir.

https://ogrenci.ogu.edu.tr/ web adresinden giriş yaparak  “parolanızı mı unuttunuz?” kısmına tıklayınız.

Karşınıza çıkacak ekranda
Kullanıcı adı/öğrenci no : Buraya Öğrenci Numaranızı giriniz
OGUBS E-posta Adresi : gmail, Hotmail, yahoo vb. adresinizi giriniz.

“İşlem Kodunu Gönder” butonuna basınız.

Gmail, hotmail, yahoo gibi adreslerinize ESOGÜ öğrenci e-posta adresiniz ve şifreniz gelecektir.

Bu işlemlerden sonra ESOGÜ e-postanızı kullanabilirsiniz.

ESOGÜ VPN ayarları için tıklayınıız
MS Outlook 2013 Hesap Ayarları (POP3) için tıklayınız
Gmail için POP3 Ayarları için tıklayınız

Toplu Mail Hesap Ayarları İçin Lütfen Tıklayınız