NETYETKİ Hizmetini Nasıl Kullanabilirim?

Kurumumuz bünyesinden internete erişiminizi güvenli bir şekilde sağlayabilmek amacıyla oluşturulmuş olan netyetki.ogu.edu.tr alanına ulaşmaya çalışmadan önce, bireysel olarak bazı kontrolleri yapmanız gerekmektedir.

1.ADIM

Öncelikle tarih-saat kısmının yanında bulunan ve yukardaki resimde de gösterildiği üzere, Windows işletim sistemine ait pencerede "Kırmızı ok ile gösterilen yerdeki simgeye" dikkat etmeniz gerekmektedir.

 

2.ADIM

BURADA  İLGİLİ SİMGE İLE ALAKALI GÖREBİLECEĞİNİZ SİMGELERİN ANLAMLARI VE SONRAKİ ADIMLARA GEÇEBİLMENİZ İÇİN GEREKEN SİMGENİN HANGİSİ OLDUĞU AÇIKLANACAKTIR

 

Kablolu kullanımda göreceğiniz sembol

Kablosuz kullanımda göreceğiniz sembol

Kırmızı ok ile gösterilen simge yukardaki gibi sembol olarak gözüküyorsa yani üzerinde kırmızı çapraz olan bir simgeye dönüşmüş ise, kablolu olarak internete bağlanmaya çalışan bilgisayarınızın kablosunda yada ağ kartında bir arıza olduğunu göstermektedir. Bu durumda, en yakınınızdaki çalışan bir bilgisayardaki yada cep telefonunuzdaki chrome, firefox, internet explorer gibi bir tarayıcıyı açıp, adres satırına destek.ogu.edu.tr girip tıkladığınızda, Bilgi İşlem Daire Başkanlığına bu arıza durumu hakkında "Çağrı" açabilirsiniz. En kısa sürede bu sorunla ilgili tarafınıza dönüş yapılacaktır.

 

 

Kablolu kullanımda göreceğiniz sembol

Kablosuz kullanımda göreceğiniz sembol

Bu şekilde bir sembol görüyorsanız, bilgisayarınızın ağ kartı yada kablosunda bir arıza olmadığını, "IP" denilen bilgisayarınıza özel, bir adresin ağ'dan alınma sürecinde olduğunu gösterir. Yaklaşık 5 dakika bekledikten sonra herhangi bir tarayıcı ile bir internet sayfasına bağlanmaya çalıştığınızda bunu yapamıyorsanız ve bu sembol hala varsa aynı şekilde en yakınınızdaki çalışan bir bilgisayardaki yada cep telefonunuzdaki chrome, firefox, internet explorer gibi bir tarayıcıyı açıp, tarayıcınızın adres satırına  destek.ogu.edu.tr girip, Bilgi İşlem Daire Başkanlığına bu arıza durumu hakkında "Çağrı" açabilirsiniz. En kısa sürede bu sorunla ilgili tarafınıza dönüş yapılacaktır.

 

 

Kablolu kullanımda göreceğiniz sembol

Kablosuz kullanımda göreceğiniz sembol

Bu şekilde bir sembol görüyorsanız, bilgisayarınızın ağ kartı yada kablosunda bir arıza olmadığını, "IP" denilen bilgisayarınıza özel, bir adresin ağ'dan alınma sürecinde olduğunu gösterir. Yaklaşık 5 dakika bekledikten sonra herhangi bir tarayıcı ile bir internet sayfasına bağlanmaya çalıştığınızda bunu yapamıyorsanız ve bu sembol hala varsa aynı şekilde en yakınınızdaki çalışan bir bilgisayardaki yada cep telefonunuzdaki chrome, firefox, internet explorer gibi bir tarayıcıyı açıp, tarayıcınızın adres satırına  destek.ogu.edu.tr girip, Bilgi İşlem Daire Başkanlığına bu arıza durumu hakkında "Çağrı" açabilirsiniz. En kısa sürede bu sorunla ilgili tarafınıza dönüş yapılacaktır.

 

 

Kablolu kullanımda göreceğiniz sembol

Kablosuz kullanımda cihazınızın çekiş gücüne göre göreceğiniz semboller bunlardan biri olacaktır

Bu şekilde bir sembol görüyorsanız; bu bilgisayarınızın, üniversitemiz internet ağına sağlıklı bir şekilde bağlı olduğunu ve bundan sonraki adım olan 3.ADIM'a geçebileceğiniz anlamına gelmektedir.

 

 

3.ADIM

(YETKİLENDİRME AYARLARINDA)

("AĞA KENDİM GİRİŞ ÇIKIŞ YAPMAK İSTİYORUM SEÇENEĞİ" SEÇİLMEK İSTENİRSE)

Bilgisayarınızdaki tarayıcının adres satırına yukardaki resimde görüldüğü gibi netyetki.ogu.edu.tr yazarak "Enter" tuşuna bastığınızda, yukardaki resimdeki gibi bir sayfa sizi karşılayacaktır

 

"Kullanıcı Adı(Sicil/Öğrenci Numarası)  ve Şifre" istenen bu ekranda girmeniz gereken bilgiler; Personel olarak giriş yapanlar için OKDS ve Netyetki için de geçerli olan Kurum Sicil Numarası ve Parolanızdır. 

 

 Kurum Sicil Numarası ve Parolanızı girdikten sonra altta "Kullanım sözleşmesini okudum" bağlantısına tıklayarak sözleşmeyi okuyabilir ve okuduktan sonra yanındaki kutucuğu işaretleyerek "Giriş Yap" düğmesine tıklayabilirsiniz

 

Bundan sonra kullandığınız tarayıcıya bağlı olarak ki biz burda örnek olarak "firefox tarayıcı" kullandık. Tarayıcınız size, bu adresi bir sonraki ziyaretinizde, girilmesi gereken Kullanıcı Adı ve Şifreyi kendisinin otomatik tamamlaması için kaydetmek isteyip istemediğinizi soracaktır. Yukardaki pencere görüntüsü farklı internet tarayıcılarına göre farklı gözükebilir ancak kullanım amaçları aynıdır

 

Bu noktadan sonra karşınıza, yukardaki resimdeki gibi NETYETKİ hesabınızla ilgili "Ağ Yetkilendirme Bilgisi" "Yetkilendirme Ayarları" ve "Otomatik Giriş Yapan IP Bilgileriniz" bulunduğu bir sayfa gelecektir. Eğer kendiniz bu noktada "Ağa kendim giriş/çıkış yapmak istiyorum" seçeneğini seçerseniz, resimde üstte "Ağ Yetkilendirme Bilgisi"  kısmındaki "Otomatik Çıkış Tarihi" kısmında gösterilen tarih ve saat kadar süre bağlı kalmanız sağlanacaktır. Bundan sonra "Ayarları Kaydet" düğmesini tıklayın

 

 Bundan sonra size internet kullanımınız süresince sorumlu olduğunuz yükümlülüklerinizi bildiren bir "Yasal Uyarı" ekranı gelecektir. İnternete bağlanabilmek için bu yazıyı "Okudum, Anladım, Onaylıyorum" düğmesine tıklamalısınız. "Vazgeç" seçeneğini seçerseniz "Yetkilendirme Ayarlarınız" kaydedilmeyecek ve internete erişiminize izin verilmeyecektir

 

Bu yazıyı "Okudum, Anladım, Onaylıyorum"  şeklinde onayladıktan sonra karşınıza yukardaki resimdeki gibi "Yetkilendirme Ayarları" başlığı altında yeşil renkle renklendirilmiş olarak "Yetkilendirme ayarlarınız kaydedildi" şeklinde bir onay mesajı alacaksınız. Şu anda internete bağlısınız

 

3.ADIM

(YETKİLENDİRME AYARLARINDA)

("AĞA OTOMATİK OLARAK BAĞLANMAK İSTİYORUM" SEÇENEĞİ SEÇİLMEK İSTENİRSE)

Eğer "Yetkilendirme Ayarlarından", "Ağa otomatik olarak bağlanmak istiyorum" seçeneği seçilmişse size iki adet "Otomatik Bağlanma seçenekleri" sunulacaktır. 

 

"Sadece şu saatler arasında bağlı kal" seçeneğinin solundaki kutucuğa tıklandığında; bu kısmın altına, soldaki başlama saati ve sağdaki bitiş saati olmak üzere saat sembolü olan iki kutucuk gelecektir. Saat simgesine tıklayarak karşınıza gelecek analog saat görünümlü pencereden bağlı kalınmak istenen saat ve dakika ayarlarını yapabilirsiniz

 

Yukarda yaptığınız ayara ek olarak "Hafta sonu da bağlı kal" kutucuğunun soluna tıkladığınızda, bilgisayarınızın hafta sonu da internete bağlı kalmasını sağlamış olursunuz. Bu ayarlamaları yaptıktan sonra artık "Ayarları Kaydet" düğmesini tıklayabilirsiniz

 

 Bundan sonra size internet kullanımınız süresince sorumlu olduğunuz yükümlülüklerinizi bildiren bir "Yasal Uyarı" ekranı gelecektir. İnternete bağlanabilmek için bu yazıyı "Okudum, Anladım, Onaylıyorum" düğmesine tıklamalısınız. "Vazgeç" seçeneğini seçerseniz "Yetkilendirme Ayarlarınız" kaydedilmeyecek ve internete erişiminize izin verilmeyecektir

 

Bu yazıyı "Okudum, Anladım, Onaylıyorum"  şeklinde onayladıktan sonra karşınıza yukardaki resimdeki gibi "Yetkilendirme Ayarları" başlığı altında yeşil renkle renklendirilmiş olarak "Yetkilendirme ayarlarınız kaydedildi" şeklinde bir onay mesajı alacaksınız. Şu anda internete bağlısınız